הרבה עסקים שואלים אותי מתי כדאי לפרסם בפייסבוק ומתי כדאי לפרסם בגוגל
האמת, לא קיימת תשובה חד משמעית ולעתים קרובות שתי המדיות משלימות אחת את השניה.
אז החלטתי לכתוב כמה מילים שעושות סדר על היתרונות, על החסרונות ועל השוני בין המדיות
נתחיל בגוגל
גוגל משמשת כפלטפורמת החיפוש הגדולה בעולם עם מעל 3.5 מיליארד חיפושים ביום (בפוסט הבא תקראו איך גוגל הגיעה למעמד המכובד הזה)
גוגל משתמשת בקהל העצום הזה לממכר שטחי פרסום
3 סוגי שטחי פרסום :
- מנוע החיפוש- מודעות טקסט ממומנות מעל תוצאות החיפוש האורגניות
- רשת המדיה – פרסום באנרים של טקסט ותמונה על גבי אתרים ברשת האינטרנט
- רשת הוידאו-פרסום סרטוני וידאו באתר youtube
אז מה היתרונות?
- פרסום ישיר במנוע החיפוש לקהל מוכוון קניה
כשאתה מחפש "משלוח פיצה בגבעתיים" די ברור לגוגל שזה הזמן להציג לך מודעה לפיצה בגבעתיים
היכולת הכל כך פשוטה הזאת מקנה לגוגל האפשרות לכוון לקוחות אל העסק שלך באופן מדויק - תמחור
רוב הקמפיינים במנוע החיפוש עובדים בשיטת Pay Per Click ,
גוגל מחייבת מתוך תקציב יומי, שאתה מגדיר,
רק קליקים על הקישור למודעה שלך יחויבו
לא הוקלק- לא חויב - גיוון מדיות
שימוש ברשת המדיה, ברשת החיפוש וברשת הוידאו יחד,
יכול להגביר חשיפה למותג חדש ולהפנות גולשים לרכישה או השארת פרטים
לגוגל יש גם חסרון:
גוגל לא מכירה את המשתמשים שלה לעומק כפי שרשתות חברתיות מכירות (על כך, עוד קצת למטה)
לכן אפשרויות של חיתוך קהלי יעד היא מעט מוגבלת
החסרון הזה בולט במיוחד במקרים של חשיפה לקהל יעד עם פוטנציאל רכישה אך ללא כוונה
נמשיך בפייסבוק
קודם כל הבהרה
כשאנחנו אומרים פייסבוק אנחנו מתכוונים לכל הפלטפורמות בבעלות מארק צוקרברג:
פייסבוק
אינסטגראם
וואטסאפ
אז עם מעל 2.3 מיליארד משתמשים רשומים על כל הפלטפורמות ביחד
גם פייסבוק מציעה שטחי פרסום למכירה
היתרון המרכזי של פייסבוק הוא ההיכרות העמוקה שלה עם המשתמשים
אנחנו מספקים באופן וולנטרי לגמרי מידע על עצמנו
גיל, מין, מצב משפחתי, מקום מגורים
השכלה, תחביבים, טעמים, תחומי עניין
ועמדות פוליטיות
את כל המידע הזה פייסבוק מתרגמת לקהלי יעד מדויקים
הדיוק הזה מאפשר למפרסם לכוון לקהל יעד עם פוטנציאל רכישה
לדוגמא: חנות תבלינים מתל אביב תבקש לפרסם לחובבי בישול מאזור המרכז עם נטיה לרכישות אונליין
פייסבוק תספק בדיוק את הקהל הזה ותציג את המודעות שלך למשתמשים
פרסום בפייסבוק ייצר עבורך טראפיק של לקוחות חדשים
החסרון בפרסום בפייסבוק הוא שיטת התמחור
פייסבוק מחייבת מתקציב יומי על פי חשיפות ולא על פי קליקים למודעה
סיכום
2 המדיות, פייסבוק וגוגל, משלימות למעשה אחת את השניה
התוצאות הטובות ביותר מגיעות כשמשתמשים ב 2 המדיות באופן מאוזן וחכם מותאם עסק
מחפשים את האיזון לעסק שלכם?
השאירו פרטים מטה